divendres, 25 de juliol del 2014

NO MOLESTAR! CERVELL EN DESENVOLUPAMENT!

 Com a adults hem de donar als nens el sentit de les seves possibilitats, una escola on hi hagi una reciprocitat cultural entre nens i adults, la qual cosa comporta que els nens tenen una major consciència d'allò que fan, quan ho fan i per què ho fan.

Loris Malaguzzi



Aturar el temps és feina fàcil pels infants quan estan concentrats en alguna activitat que els interessa molt. Qualsevol acció, moviment, pensament, mirada, joc d'un infant hauria d'estar protegida contra adults contaminats pels horaris, pendents del rellotge i del pas del temps, perquè no es pot "perdre el temps", no es pot "entretenir en coses vanals"... Però si aquest adult absorvit pel temps seiés i observés als infants en la seva activitat, veuria l'efimeritat del ritme i de l'espai, la conjugació del fer i el pensar en la seva màxima expressió perquè mai sabem què passa per la ment dels nens i nenes quan res del que succeeix al seu voltant els treu de la seva concentració. Segurament quelcom molt gran, raonaments i reflexions profundes que fugen de la comprensió adulta perquè, simplement, no recordem (o ens neguem a recordar) aquells instants de joc que feien que s'aturés el temps.
Les imatges recollides sota el títol "No molestar! Cervell en desenvolupament!" volen convidar a la reflexió sobre l'activitat infantil i la cultura d'infància. Cal veure aquesta activitat amb una visió nova per adonar-nos que, abans d'interrompre quelcom tan sagrat com és el joc dels infants, cal fer una passa enrera, respirar i admirar la grandesa de les seves accions i reflexions. Simplement perquè darrera d'aquests jocs, hi ha un cervell en plena expansió, que necessita temps, un temps lent i relaxat que acompanya a les nenes i als nens en el seu passeig pel món, en el seu mirar i en la seva descoberta. 

Els nens... sempre convidant-nos a pensar... Bona reflexió a tothom!





Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada